zondag 9 september 2012

Vers-van-het-land plukroute


Als het lekker weer is, is het altijd fijn om de fiets te pakken en het Groninger land in te gaan. Nóg fijner is het als je onderweg je boodschappen kunt doen. Je producten gaan zo van het land je fietstas in, je kunt zien waar en hoe ze gekweekt zijn, en het scheelt natuurlijk verpakkingsmateriaal en brandstof vergeleken met supermarktproducten. En het allerbelangrijkste: je winkelt toch lekkerder op een weiland dan in een drukke supermarkt!


Eveline gaf ons deze route door: bij een boer in Zuidwolde vond ik knolselderij, een grote bloemkool en een dikke prei, samen voor nog geen twee euro. In Garmerwolde, bij de Agrishop, kocht ik lokale boerenkaas en meel van Mulder Pot uit Kropswolde. Onderweg in Garmerwolde nog eieren gescoord (tien voor een euro, de kippen lopen lekker buiten) en bij een boerderij twee kilo heerlijke appels voor twee euro. Helaas was de melkwagen net geweest, zodat ik mijn lege melkflessen niet kon vullen met rauwe, volle melk. Met mijn fietstassen vol en de wind in de rug fietste ik door de weilanden weer terug. Daar kan geen winkelcentrum tegenop!

Hieronder vind je een kaartje van de route.
 (Evelines groene gedachten vind je op: groenegedachten.blogspot.nl)

~GdJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten